스타 엔진 테크데모 영상을 봤는데, 좀 감동해서 대략적인 내용들 정리해봄.
스타 엔진(Star Engine)이란?
Cloud Imperium Games (CIG) 에서 개발하는 게임 엔진. 개발사의 독점 소유.
스타 시티즌(Star Citizen) 개발을 위해서 만든 엔진.
스타 엔진이 정식 명칭은 아니고, 크라이엔진 3.8버전에서 브랜치를 따서 개발되었고 아마존의 럼버야드 엔진도 관련이 있다고 하는데, 중요한 포인트는 아니니 생략.
광활한 우주 환경을 구현하는데에 초점을 맞추고 있음.
테크데모 영상 메모
먼저 기술 데모 영상 링크는 아래.
https://www.youtube.com/watch?v=jfLxMvDp1Lo
Features
Solar system size game spaces
64-bit large world coordinates engine
Seamless transition from space to ground
micro Tech / Stanton IV, Stanton System (이건 배경 이야기인듯)
Fully explorable planets without loading screens or boundaries
Physically based atmospheres with multiple light scattering
Planet surface generation on client and server at different levels of detail
New Babbage / Capital of microTech
( https://starcitizen.tools/New_Babbage )
Steaming allows for expansive exteriors with interiors
Locations populated densely with characters and players
Physicalized frozen ocean
Real time transit systems across city districts
Fully interactable and explorable multicrew spaceships
Real time biome generation
Subterranean locations
Mineral extraction and resource simulation
Sun light shafts through the atmosphere
Dense environment procedural generation based on rulesets
Terain tesselation and hardware displacement
Dynamic planetary winds driving physics simulation
Dynamic ecosystem generation for flora and fauna
Generation and rendering of volumetric clouds atplanetary scale
Seamless transition from ground to space
Real time large scale asteroid generation and rendering
Real day/night cycle based on planet rotation
Volumetric clouds on a gas giant scale
Multiscale volumetric space scaping
Massive fully explorable space stations streaming on demand
Melanin driven skin shader
Sun shaft occlusio on a planetary scale
Dynamic fire simulation based on voxel grids
Volumetric shadows from clouds cast into atmosphere
Water simulation on decals
Hierarchical object container technology for outposts and all locations streaming
Physically based advanced water FX
Physically based destruction
Real time water interaction effects
Real time cloth simulation
Dynamic blood sweat and tears
끝
렌더링, 연출, 효과, 장치 기술들에 대한 내용들도 있고, 게임 자체 설정이나 배경 소개도 섞여있음. 적절히 필터링 해서 정리.
참고 링크
Star Engine - starcitizen wiki
https://starcitizen.tools/Star_Engine
게임 개발에 필수적인 내용을 담는 명서들을 소개합니다.
<유니티 교과서 개정6판>(유니티 최신 버전) 구입 링크
https://link.coupang.com/a/be3P0t
<리얼-타임 렌더링(REAL-TIME RENDERING) 4/e> 구입 링크
https://link.coupang.com/a/8VWas
<이득우의 게임 수학:39가지 예제로 배운다! 메타버스를 구성하는 게임 수학의 모든 것> 구입 링크
https://link.coupang.com/a/9BqLd
유니티 에셋 스토어 링크
https://assetstore.unity.com?aid=1011lvz7h
(링크를 통해 도서/에셋 구입시 일정액의 수수료를 지급받습니다.)
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